Martin Pringle till Västra Frölunda

fredag 4 december 2009

Ja, det kanske inte är jordens nyhet. ÖIS.se släppte nyheten igår redan och ingen inbiten ÖISare, som trålar nätet efter nyheter likt en utsvulten kalv, har väl missat just det. Speciellt inte i dessa förväntansfulla tider.

Men målet med min blogg är ju att dessutom samla alla tänkbara händelser kring ÖIS, att dokumentera, och därför kan jag inte låta en sådan här händelse gå obemärkt förbi.

Martin Pringle. Numera käns som "Charltonprofilen" i pressen (läs Expressen). ÖIS nämns inte i rubriken för jag gissar att "F d assisterande tränare i nedflyttningsklara ÖIS" hade smällt lika högt och fått lika många läsare till artikeln (http://fotboll.expressen.se/Nyheter/1.1801794/martin-pringle-tar-over-vastra-frolunda). Skit samma. Tidningarna skall ju också leva och vi får vara glada för Martins skull. Det kan inte ha varit lätt att "petas" från sin assiterande roll när Åge kom in i bilden och Janne Carlsson i praktiken tog Martins roll. För mig sågs Martin oftare i sammanhanget som tolk till Alex(?). Kan inte tänka mig att det ens är nära Martins mål i sin tränarkarriär.

Jag tycker Martin gör helt rätt. Hans kunskaper passar nog bättre på den nivån som ÖIS befann sig på i Superettan. Jag är dessutom rätt så övertygad om att han kan komma att göra fint ifrån sig som huvudtränare i Västra Frölunda.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar