"Alla är till salu"

torsdag 12 november 2009

Jag har läst lite varstans att vissa är oroliga för Dick Lasts uttalande i GP ang. spelarnas status i nuläget och på direkt svar när GP frågade om Mjällby har varit i kontakt med klubben ang. Pavel Zavadil.

Såhär sa Dick Last till GP: "- Mjällby har tagit konakt med oss, bekräftar Dick Last, och sagt att om vi vill sälja är dom intresserade. Mitt svar var att alla är till salu, men det är en fråga om priset."

Jag kan inte tolka det på annat sätt att alla spelare är till salu om priset är det rätta, d v s att det inte handlar om kaffepengar. Det är ju inget nytt i fotbollssammanhang. Eller? Jag tror verkligen inte ÖIS kommer att rea ut spelare efter spelare nu bara för att man har åkt ur Allsvenskan. Nej, tvärt om. Nu kommer man vakta de spelare man har och försöka få ut mesta möjliga av dem om de vill flytta och därmed skall säljas. De spelare som är under kontrakt har man ingen anledning att behandla på annat sätt. Alla spelare ÄR till salu om det kommer ett riktigt bra bud. Så tänker nog varenda förening om sina spelare och där är inte ÖIS unik. Jag tror vi kan vara rätt så lugna och inte dra allt för stora växlar av Dicks uttalande. Däremot kan man ju kritisera Dick Last, GP eller båda två för att vara väldigt otydlig i vad man menar. För GPs del är det nog ingen fara. De ville nog gärna skapa en uppseendeväckande artikel. Det är ju deras jobb. Dick kunde dock ha valt sina ord bättre när han vet att tidningar väljer ut de ord de ändå vill. Han kanske borde valt ett bättre ordval som gjorde att hans svar inte gav utrymme för misstolkningar. Eller menar han att alla spelare ÄR till salu nu?! Nej, jag tror verkligen inte det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar