Gefle vs. ÖIS 2-2 (Tack och godnatt...)

söndag 1 november 2009

ÖIS åker ur Allsvenskan och spelar i Superettan 2010. Vad det kommer att innebära lär vi återkomma till och jag lär få anledning att skriva än mer här på bloggen. Målet med bloggen var att "dokumentera" ÖIS efterlängtade återkomst i svensk fotbolls finrum, men jag kan ju konstatera nu att det knappast har varit en resa på rosor. Det har varit en riktigt usel säsong sammantaget och det är synd att vi inte fick Åge Hareide till klubben i ett tidigare skede än som blev. Det är synd att klubben inte hade bättre självinsikt innan säsongen startade och framförallt när man såg hur dålig start laget fick. Att behålla Janne Carlsson som huvudtränare var ett av många misstag klubben gjorde. Att man inte stärkte det uppenbart svaga innermittfältet var ett annat. Att man bedömde Alex förmåga som vänster ytterback så urbota fel är ännu ett. Ja, listan kan göras ganska så lång.

Det jag kan säga är att ÖIS spelare och nuvarande ledare har gjort ett kanonjobb fram tills idag. Det är f-n inte lätt att vända ett skepp som nästan självmant är påväg mot världens ände och mot en säker undergång. Att vi ens har fått känna på framgångens sötma och faktiskt hade något att spela för i årets sista match är ett under med tanke på hur det har sett ut tidigare.

Jag vill rikta ett stort tack till alla spelare och ledare som har slitit som djur i de senate omgångarna och jag hoppas innerligt att en del av er stannar kvar i rödblått och hjälper laget i nästa års Superettanspel. Det är inte kul för någon av oss att titta på andrahandsfotboll, men vad är livet värt utan rödblått och en förhoppning om att bli ett etablerat allsvenskt lag? Jag håller på Örgryte, Örgryte är bäst.

http://tv4play.se/sport/fotbollskanalen?videoId=1.1307261&selId=1.1020308&currPage=1

1 kommentarer:

FH sa...

Nu viker vi ihop halsduken för den här säsongen och tar fram den igen i superettan nästa år.

Skicka en kommentar