Det blev Hamrén till slut!

söndag 8 november 2009

Ja, jag måste ju bara uttrycka min glädje över att Hamrén blev landslagets förbundskapten till slut! Det är ju ändå något positivt på ÖIS-himlen om man nu får tänka så. Hamrén känns rätt i den posten och jag har som sagt alltid lagt min röst på allehanda webbtidningar på Hamrén när det har varit frågestunder om vem som skulle bli sveriges nästa förbundskapten. Han känns mest spännande och det är bara att se hur framgångsrik han har varit under sin karriär som tränare så förstår man att han har förmågan att ena grupperna han tar hand om och få dem att prestera och kämpa mot samma mål. Bara den tiden han var i ÖIS så visade han ju prov på hur bra tränare han är. Han kom aldrig riktigt hela vägen men jag är övertygad om att han maxade ut potentialen i den trupp han hade då i ÖIS och det är ju än i dag en "storhetstid" i ÖIS sen SM-guldet -85. 2002-2003 var rena lyckoruset sett ur ÖIS-ögon. Det var bl a Hamrén förtjänst.

Nu hoppas vi att Hamrén skall bli känd utanför norden för sin ledarstil och vinnarskalle. Hoppas att han kan leda Zlatan & Co mot fler slutspel i EM- och VM-sammanhang!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar