Skönt besked för Johan Sjöberg!

lördag 5 september 2009

Jag känner inte Johan. Vi ÖISare känner honom knappt som spelare på plan. Han kom till oss från IF Elfsborg inför höstsäsongen för att hjälpa laget i slaget om en ny allsvensk säsong. Men snart drabbades Johan av smärtor i magen och föll successivt bort från startelvan. Vi har knappast några "starka" band till Johans likt de band som Elfsborgspubliken har till deras f d mittbacksgigant. Men skit i det... När en människa får besked om att smärtan i magen inte är en bristning utan istället en tumör (cancer) så ka man inte annat än att känna ett enormt medlidande med personen i fråga och dennes familj. Jag vet inte om det är för att jag själv har drabbats av att nära och kära har drabbats av den här vidriga sjukdomen under mitt liv, men jag får en klump i magen när jag hör om det...

Nu blev den här nattsvarta domen vänd till en till synes solskenshistoria i jämförelse. Nya ultraljudsundersökning av Johans mage visar att den här s k "tumören" nu har minskat (tumörer brukar ju istället växa...). Det som läkarna först trodde sig vara en blödning visar sig nu i slutänden också vara det! Helt fantastiskt i sammanhanget! Vad fan är en lite jävla blödning i jämförelse med en tumör med allt vad det nu kan innebära i framtiden?! Visst gör det ont med en blödning, men hade jag fått välja så hade jag med lätthet tagit just den sortens smärta ett tag tills det läker istället för beskedet om tumör.

För att skynda på Johans rehabilitering så kanske läkarna opererar honom, men när detta skall ske förtäljer inte historien på ÖIS hemsida.

Jag är jätteglad för Johans skull och hoppas givetvis på att få se honom i slagdugligt skick snart igen!

Läs det positiva beskedet på ÖIS hemsida: http://www.ois.se/Default.aspx?sID=3&tID=3&oID=4400

0 kommentarer:

Skicka en kommentar