Åge Hareide kan fortsätta i ÖIS

tisdag 7 juli 2009

I en intervju med Fotbolldirekt.se så säger Åge Hareide att det inte är en omöjlighet att han stannar kvar i ÖIS oavsett hur det går.

Ja, om nu ÖIS åker ur Allsvenskan i år så kommer ju Åge vara guld värd i ett försök att snabbt komma tillbaka genom att vinna Superettan. Däremot är ju frågan om inte chanserna att Åge stannar är bra mycket större om han och laget verkligen lyckas hänga kvar. Jag ser ingen annan anledning för ÖIS styrelse än att ge Åge fortsatt förtroende då. Fixar han att coacha laget till nytt allsvenskt kontrakt så vet jag inte vad jag skall ta mig till... kanske äta upp min hatt om jag hade haft någon.

Personligen gillar jag Åges stil. Den är rättfram och ärlig och jag tror det är precis vad ÖIS behöver just nu. En ofärgad aktör som vågar ställa krav och få spelarna att inse allvaret. Det känns som att Åge har lyckats med det första iallafall baserat på vad vi kunde se i gårdagens match mot Elfsborg.

Jag håller tummarna. Både för att ÖIS klarar det och att Åge stannar kvar. Vilken härlig kombination det hade varit.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar