Semester, ny dator och ny match!

måndag 13 juli 2009

Ja, jag får börja med att be om ursäkt för tystnaden på den här bloggen den senate veckan. Mitt enda försvar är att jag precis har avverkat min första semestervecka och att jag dessutom har fått riggat upp min nya dator här hemma med allt vad det innebär (läs ca 49 windowsuppdateringar det första som händer när man startar upp den...). Sen har det väl egentligen inte hänt så fruktansvärt mycket på ÖIS-fronten? Den stora nyheten jag, och säkert många med mig, har väntat på är det utlovande nyförvärvet till dagens match mot Gefle. Som det ser ut nu så har det inte yppats det minsta om detta på ÖIS hemsida och frågan är som sagt hur realistiskt det är med ännu en sistaminutenlösning på ÖIS-gården?

Det mest positiva i nuläget är att Johan Sjöberg äntligen är klar för spel. Han fick ju stå över mot sitt gamla lag Elfsborg i förra omgången och för alla supportrar som undrade vad hemmaklacken gjorde och kastade för saker precis innan avspark i Borås så kan jag ju meddela att det var Johan som hyllades och att det var blommor m m som kastades ner till honom. Men som sagt, nu är han i ÖIS och skall hjälpa backlinjen att hålla tätt!

En lite tråkigare nyhet är att Mr Allbäck möjligen kan missa matchen mot Gefle ikväll. Tydligen så har en baksidan av låret spökat i veckan och det vore naturligtvis olyckligt för ÖIS anfallsspel att få ytterligare en skada på en av våra giva forwards. Det är inte hundra om han spelare som sagt, men sista ordet är nog inte sagt än.

Efter en tafatt höst med likgiltiga blickar från både spelare och publik om tabelläget så är det andra takter nu. Åge har räknat på tabellen och förutspått vad ÖIS måste klara av i höst för att klara sig kvar. Med tanke på ÖIS poängtapp mot Elfsborg förra måndagen så är det en "måstematch" idag mot Gefle. Ja, alla matcher är väl måstematcher för ett i det läget ÖIS just nu befinner sig i men rent poängmässigt alltså mycket viktig för fortsättningen.

Facit i tidigare möten mot Gefle är blandat men ändå positivt. Med inställningen som ÖIS visade mot IFE så tror jag absolut att årets första seger kan komma ikväll. Vi håller tummar och tror på det bästa från vara rödblå hjältar på plan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar