Visst är det tyst, men det är inte dött

lördag 25 juli 2009

Ja, om någon nu får för sig att besöka just den här bloggen och konstaterar att det inte skrivs lika mycket nu som i vanliga fall så beror det mest på semestertider för mig. Jag håller koll på ÖIS och nyheter kring klubben men hinner tyvärr inte skriva av mig särskillt mycket. Jag ber att få återkomma om ca en vecka med än mer kraft och energi än vad jag lyckas skrapa ihop just nu. Det kommer självklart lite tankar efter matchen på måndag men i övriga fall så skriver jag inte så mycket just nu. Semester är ju trots allt heligt och jag försöker så gott jag kan att hålla mig ifrån datorn och att lusläsa internet efter intressanta ÖIS-nyheter.

ÖIS.se informerar idag att man har haft 2 st spelare på prov den gångna veckan men att de nu har fått tacka för sig och lämna ÖIS-gården. Forwarden Davd Johannesson från IFK Åmål och backen Johan Friberg da Cruze (Bobbys i GAIS brorsa?) tidigare GAIS och Västra Frölunda. Ingen av dessa lyckades övertyga Åge om att de skulle vara med i ÖIS i höst.

Nu väntar 3 nya spelare för testkörning innan transferfönstret stänger för den här gången den 28:e Juli. Det är Nicklas Elfving från Gunnilse och den 19-årige egyptiern Islam Saber. Hur ÖIS har fått tag på de här spelare är ju en gåta men det är ändå intressant att man försöker hitta rätt. En spelare som känns "närmast" ÖIS i nuläget är ändå Mike Randolph från USA som ansluter imorgon. Han är 23 år och har meriter från LA Galaxy. Det intressanta med honom är att han är vänsterback men som mycket väl kan fungera som vänster yttermittfältare också. Vänsterkanten känns fortfarande som den svagaste länken i ÖIS defensiva spel. Det skulle inte skada med någon skolad vänsterback. Vi får hoppas att Mike är det och att han kan tillföra ÖIS något som laget inte har idag.

För övrigt så får vi önska våra rödblå krigare lycka till i returmatchen mot Hammarby. En vinst där och ÖIS lyckas med det i stort sätt omöjliga, sett i förväg. En vinst hade betytt så fruktansvärt mycket och jag hoppas att laget lyckas tagga sig inför uppgiften. Det blir tufft men ack så viktigt alltså.

2 kommentarer:

Andreas sa...

Vet du om Mike Randolph är bra??
tack för en grym blogg

Mikael sa...

Tjena Andreas!

Tack för de värmande orden!

Ang. Mike Randolph så vet jag tyvärr ytterst lite. Jag har inte grävt så djupt i hans historia men efter en snabb överskådning så har han trots allt bra meriter trots sin ringa ålder. Hur utländska spelare fixar det Allsvenska spelet vet vi ju sedan tidigare att man bör ta med en nypa salt. Mike är därför ett frågetecken såklart.

Skicka en kommentar