Araújo kommer inte alls...

måndag 6 juli 2009

Den omtalat lovande ytterbacken och tillika brassen Araújo kommer inte till ÖIS eller Sverige överhuvudtaget. Enligt Dick Last vill inte klubben släppa Araújo som jag förmodar var tanken från början.

Ja, vad säger man. Den här silly season som varit har knappast varit ÖIS lycka. Det känns som att ÖIS är ett lag ståendes med en motvind som aldrig tycks mojna. Det är skrattretande. Hur man har lyckats få tag på Araújo överhuvudtaget var för mig en gåta när hans namn först hördes och nu är det ännu mer en gåta varför man inte lyckas lösa ut honom? Varför lägger man ner kraft på att scouta spelare som inte har löst det med sin nuvarande klubb först? ÖIS hade verkligen behövt en spelare med klass som nu den här Araújo sägs ha haft. Sen skall man väl alltid ta en brasses meriter med en viss nypa salt. Vi har ju sett en hel del brassar i ÖIS med enastående meriter som mer eller mindre har fått vända hem med nästa flyg p g a att de inte räcker till vare sig det handlar om Allsvenskan eller Superettan. Men, jag är beredd att greppa efter halmstrån nu för att få se mitt ÖIS spela bättre och bli stabilare än i våras. Sen om just Araújo var räddningen lär vi aldrig någonsin få veta och det är heller ingen idé att spekulera kring.

Ja, att affären med brassen inte gick i lås är som sagt ÖIS i ett nötskal just nu. Det är därför jag åker till Borås i kväll med rätt spartsamt med förväntningar på laget. ÖIS mönstrar i stort sett upp samma startelva som man slutade med i innan uppehållet och möjligen är den enda skillnaden att spelarna är slitna efter Åges hårda drillningar de senaste veckorna. Men, jag slutar ju inte älska ÖIS för det. Det kommer fler matcher...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar