Go'morron Kim Källström

onsdag 12 augusti 2009

Ikväll är det ju en nervkittlande träningsmatch för Sveriges landslag mot självaste Finland. Pirrigt?! Nja... det är ärligt talat rätt så svalt för egen del vad gäller engagemang i om man skall se eller inte se matchen. Det roliga i det stora hela är väl att tröge Lagerbäck äntligen har förstått att Sverige har ett gäng mycket lovanade spelare i U21 som är väl värda ett test i A-landslaget. Det är posivit, eller "positiva vibbar" som herr Lagerbäck själv uttrycker det.

Kollade lite på intervjuer på Fotbollskanalen.se och fastnade för ett rätt roligt klipp, beroende på hur man ser det. Jag har alltid undrat vad Kim Källström håller på med när han intervjuas. Är det ticks? Har han svårt att andas? Tar han droger? Sover han för lite?

När Kim kom fram som ung lovande spelare och debuterade i A-landslaget för snart 100 år sedan så tänkte jag inte så mycket på det utan tog honom för vad han var. Han var lite ung och valping och om han sluddrar lite och ser allmänt ostyrlig ut så har det säkert med åldern att göra tänkte jag. Sen efter 2 x 45 min i benen mot kvalificerat motstånd så hade ju även undertecknad givetvis sluddrat svårt med växelvisa kramper i kroppen.

Nej, jag skall inte vara taskig mot schyssta Kim här på bloggen. Han har bara lite rolig stil när han pratar och gör sitt bästa för att ge svar på de frågor journalisten stället.

Se själva: http://tv4play.se/sport/fotbollskanalen?videoId=1.1136374

För övrigt hoppas jag att Kims STORA genombrott i landslaget kommer snart. Han har ju en slägga värt namnet när det vill sig och har ju kraften som behövs för att mala ner motståndarna på mitten. När väl Lagerbäck lämnar posten som förbundskapten, som jag förutsätter att han gör efter ett förmodat misslyckat VM-kval, så hoppas jag att Kim får lite mer speltid när det väl gäller. Man kan inte komma in i tempot och spelsättet om man inte får spela och visar man sig inte kunna foga sig till spelsättet i landslaget så borde ju Kims plats gå till någon annan lämplig spelare. Vi håller tummarna för Kim!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar