ÖIS är bättre än IFK Göteborg!

söndag 9 augusti 2009

En rubrik som säkert ingen ÖISare oponerar sig emot om man ser till kärleken till klubben och färgerna i emblemet. Rent sportsligt gör man nog klokt i att INTE hålla med att ÖIS är bättre än IFK Göteborg. Inte just nu iallafall. ÖIS ligger fortfarande sist i tabellen och IFK Göteborg ligger i detta nu på 5:e plats.

Det är väl just därför jag satte lite av morgonkaffet i halsen när jag läste GP:s webbnyheter och såg att Åge Hareide kaxigt nog var citerad i rubriken med just orden "Vi är bättre än Blåvitt". *Host*

Givetvis har GP valt just den rubriken för att få folk att läsa vidare, vilket jag också gjorde. Åter igen så visar det sig att Åge inte är en man som bara "sådär" slänger sig med ord som att ÖIS är bättre än vad motståndaren är. Han säger inte heller att ÖIS är bättre än IFK Göteborg i det stora hela men kan konstatera att ÖIS har lyckats skrapa ihop 6 poäng sen han kom till klubben och att IFK Göteborg under samma period har fått ihop 5 poäng. 1 poäng mindre än ÖIS. Efter det resonemanget så förstår man rubriken bättre och jag kunde åter igen ta en ny mun gott morgonkaffe.

Sen om man ser till dagens derby så förväntar jag mig inte att ÖIS skall spela ut IFK som kronan på verket till GPs artikel. Nej, det kommer som vanligt att bli en tuff batalj för ÖISarna. IFK har, trots många skador och förlorade spelare till utlande, en bred trupp som absolut kan slå ÖIS. Det man kan ta till ÖIS fördel är ju dock att IFK trots allt inte kan ställa upp med bästa tänkbara lag. Å andra sidan kan inte ÖIS heller det. Björn Anklev och Sebastian Johansson är avstängda i dagens match tyvärr. Hade ÖIS kunnat mönstra sin bästa tänkbara 11:a så hade jag faktiskt trott på en seger på riktigt, men nu utan mittfältsmotorn Sebastian på plan och vindsnabbe Björn på kanten så vet jag inte var det skall sluta. Jag är tyvärr lite negativ men tror dessvärre på att IFK Göteborg går om ÖIS idag i tabellen vad gäller mest tagna poäng sedan sommaruppehållet. Men undrens tid är inte förbi. En vinst mot IFK Göteborg hade varit magiskt. ÖIS är ju trots allt bättre än IFK Göteborg.

Här är länken till GPs artikel med Åge Hareide: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=510422

0 kommentarer:

Skicka en kommentar