Kvällens matcher i fokus

måndag 3 augusti 2009

Ja, det är inte ofta jag lägger så stor vikt i vad de andra lagen presterar under samma omgång. Jag är oftast bara intresserad av att ÖIS vinner och sen får resten sköta sig bäst de vill. Det är ju ändå så fotbollen är. Man måste själv se till att vinna, sen får man hoppas att andra lag hjälper till när det väl behövs i sämsta fall. Helst skall man ju klara av det av egen maskin. Just nu känns det ändå som att ÖIS behöver all hjälp de kan få, även om det är ett gäng matcher kvar innan Allsvenskan är slut. Idag spelar våra närmsta konkurenter om nedflyttningsplatserna och kvalet i sina respektive matcher. Övriga matcher idag är:

GAIS vs. Trelleborg FF
I den här matchen så får man nog allt dra på sig den blåa tröjan för att vara ärlig. Förlorar GAIS idag så blir inte avståndet ännu längre än vad det är redan. Det var ett tag sedan jag "hejade på" Trelleborg får jag nog säga...

Gefle IF vs. Djurgården IF
Ja, om jag inte har hållt på Trelleborg i en match tidigare så lär det absolut inte hända i första taget när det gäller Djurgården. Inte heller ikväll alltså. Det blir att dra på sig den ljusblåa tröjan och hålla på Sveriges äldsta flersektionsförening. Djurgården får heller inte vinna om ÖIS skall hinna ikapp dem innan säsongen är över.

Hammarby IF vs. Helsingborg IF
Inte heller i den här matchen från Stockholm min sympati. Hammarby bör inte vinna ikväll av samma anledning som i de andra matcherna. ÖIS måste komma ikapp!

Ser man till de andra matcherna så tror jag att GAIS kan komma att knipa en poäng mot TFF. Det är min magkänsla. Sen så är jag även lite osäker på Gefles form just nu och framförallt hur länge DIFs kräftgång kan komma att fortsätta. Någon gång vänder det ju (?) och även om det bara vänder lite och DIF tar poäng mot Gefle så är det illa nog. Hammarby vinner däremot inte mot Helsingborg. Jag hoppas och tror att Helsingborg kommer att spela ut Hammarby i kvällens match trots hemmastödet för Hammarby på Söderstadion.

Hoppas att vi har turen med oss idag och att resultaten går vår väg för en gång skull.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar