Hammarbysupportrar skämmer ut sig

måndag 17 augusti 2009

Idioter finns det gott om. I lördags så visade dem sig från sin mörkaste och mest skrämmande sida och de fanns i Hammarbys klacksektion.

Vad meningen var vet jag inte. Hur man kommer på en så genomrutten och fruktansvärt dålig idé vet jag inte. Vem idioten eller idioterna som uppriktigt kläckte idén och ännu värre förverkligade den bryr jag mig inte om. Det är skrämmande att det sker och jag hoppas att Hammarby tar sitt ansvar och inte finner sig i hur apor i klacken skämmer ut en hel förening.

Om nu begåvningsreserven trodde att man hade kommit på något riktigt smart och fyndigt på sina banderloller och om man hade ett annat budskap med banderollerna, än vad de faktiskt bokstavligen stod, så måste jag säga att de har misslyckats fatalt. Istället blir det här lilla "fyndiga" budskapet fruktansvärt osmakligt och fel.
Det är bara att se och lära. Detta är ett typexempel på när det blir fel och också ett exempel på var gränsen går för vad som är acceptabelt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/hammarby/article5652621.ab

Supporterunionens ordförande säger att det var dett dåligt skämt och att det inte var meningen att de skulle göras och och visas på läktaren. "Dåligt skämt"?!?! Skojar du?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/hammarby/article5652842.ab

0 kommentarer:

Skicka en kommentar