Biljetterna i min ägo!

fredag 6 mars 2009

Det blev en rätt kylig väntan utanför Scandinavium igår för egen del när det officiella biljettsläppet för derby-premiären den 5:e April hade startat. 1 tim och 20 min fick man stå i en mycket långsam kö. Biljettsystemet på Scandinavium var under all kritik ärligt talat men det var en förvånandsvärt tålig människoskara som snällt väntade på sin tur.
Ja, till slut kom man ju fram och det var inte helt utan glädje man fick känna på värmen inne i biljetthallen. 2 biljetter köptes av undertecknad och jag tyckte mig få ut lite information om att det var en stor åtgång på biljetterna till matchen när jag frågade kassörskan om läget. De fick inte / kunde inte ge exakta antalet sålda biljetter tyvärr. Klubbarna ville själv informera allmänheten om hur det stod till på biljettfronten tydligen. ÖIS informerar idag om läget på sin hemsida och det ser ju lovande ut om man ser till möjligheten att få se ett fullsatt Gamla Ullevi i premiären. Skall jag vara ärlig så förväntade jag mig inget annat när två anrika Göteborgsklubbar möts i en såpass historisk match som detta blir. Den första matchen på den nya arenan i Göteborg. Jag skall med glädje följa detta och bästa tänkbara prick över det berömda i:et vore ju en storvinst till ÖIS fördel. Tror dock att matchen är svår i många hänseenden. Det kommer vara mycket grönsvart på arenan och sett till trycket på arenan så kommer det nog att vara svårt att skönja vem som har hemmamatch eller ej. Skit samma! Det skall bli förbaskat roligt att vara med om det bara!

Det är idag mindre än en månad kvar och det kommer att gå med stormsteg. Vi är snart där.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar