ÖIS.se informerar sent om IFK vs. ÖIS

onsdag 25 mars 2009

OBS! Biljetterna till IFK Göteborg vs. Örgryte IS släpps idag 25/3 kl. 11.00. Matchen spelas den 20:e April.

ÖIS.se informerade sent igår om biljettsläppet IFK vs. ÖIS. Dagen innan biljettsläpp går man ut med information om vilka premisser som gäller samt vilka sektioner som är gällande för klacken. Dessutom behöver de som skall köpa visa upp ÖIS medlemskort eller årskort. Undertecknad är både medlem och har köpt årskort så jag skall inte klaga. Jag kan under veckan gå ner och köpa mina biljetter jag behöver tack vare att jag får fått mitt medlemskort hemskickat redan. Däremot tänker jag på dem som bara har köpt årskort och behöver vänta på att dessa skickas ut. Det skall enligt ÖIS.se ske denna veckan. De får ha tillit till både ÖIS försmåga att skicka ut i rätt tid samt att posten sköter sitt. Det ordnar sig säkert men hela grejen blir i senaste laget med en massa risker för att några kan komma att missa tåget. Ett tåg som ingen inbiten ÖISare vill missa, d v s derby mellan IFK Göteborg och ÖIS. Det var ju ett tag sedan sist... och vi har lite revanch att utkräva.

Nä, jag måste tyvärr skicka ett ris till ÖIS kansli som alldeles för sent informerar på hemsidan om vad som gäller inför IFK vs. ÖIS. Tiderna då man kunde bestämma sig dagen innan om man ville gå på derby är över och nu gäller det först till kvarn i och med den nya arenan. Annars får man stå utanför. Hoppas att ÖIS inser detta och också visar oss supportrar den respekten att de med god framförhållning går ut med info kring bortamatcherna på Gamla Ullevi så att vi kan få en gnutta rödblått på läktarna och slipper drunkna i blåvita eller grönsvarta halsdukar!

Iallafall... här har ni biljettinfon på ÖIS hemsida: http://www.ois.se/default.aspx?sID=3&tID=3&oID=3786

1 kommentarer:

Anonym sa...

Precis!!
Väntar på att mitt årskort ska dyka upp och jag tänker absolut inte stå utan biljett den 20/4 bara för att ÖIS kansli inte kan informera om sånt här i tid. Jag har inte heller hört något om vad som gäller om årskortet inte hinner komma innan Fredag. Man borde ju kunna få boka upp en biljett i så fall och hämta ut den när årskortet kommit...

Skicka en kommentar