Örebro vs. ÖIS 1-1

måndag 23 mars 2009

Efter mycket om och men hittade jag någon form av "direktsänd" matchrapport. Det var på Nerikes Allehanda. Som vilken apa som helst kan förstå så var det en rätt så färgad rapport, och då inte till ÖIS fördel. Det var ändå en rätt OK insats av Fredrik Carlsson på NA som faktiskt hade en person som rapporterade via telefon om jag förstod upplägget rätt. Ok, jag ger mig. Man skall vara GLAD över att man faktiskt får en direktrapport från en träningsmatch mitt i Mars månad. Inte äns GP eller annan Göteborgstidning hade väl en tanke på ÖIS idag?

Sett ur ÖIS-ögon då? Tja, inte mycket att säga. Det som framgick från matchrapporten var att vädret var av det mindre sköna slaget för att vara på Cypriotiska bredgrader. Kallt, snålblåst och regn. Det låter i o f s som vilken vinterdag i Göteborg som helst, men för fotboll duger det knappast. Iallafall inte om man skall få några besked om spelarform eller spelidé. 1-1 får väl ändå anses som helt OK insats med tanke på de rådande förhållandena. Jag ser med glädje fram emot en bättre rapport på ÖIS hemsida lite senare ikväll.

Just det ja! 1-1 blev det ju och då hade vi ju en rödblå målskytt. Extra grattis till vår ålderman, Magnus Källander, som såg till att Örebro fick vitja nätet.

För den som vill se matchrapporten från NA, kolla här: http://www.na.se/sporten/matchrapport/matchrapport.asp?intMatchId=220

0 kommentarer:

Skicka en kommentar