37-åriga Jo Tessem tränar med ÖIS

tisdag 9 juni 2009















Jo Tessem kommer till ÖIS-gården imorgon efter lunch och är med på eftermiddagspasset. Jo är hos ÖIS på regelrätt provträning där man vill se hans fysiska status och hur han fixar tempo bl a. Enligt Dick Last så skall Jo träna med ÖIS i en vecka och efter det så tar klubben ställning till om han är en man värd att satsa på. Dick säger också att klubbens beslut om hans vara eller icke vara i ÖIS kan komma tidigare än så. Det får man ju tolka som man vill...

Personligen visste jag väldigt lite om Jo Tessems tidigare fotbollskarriär och kände att jag var tvungen att läsa på lite. Vad är då inte bättre än Wikipedia på nätet. När jag slog upp hans "record" så ser jag hans karriär i den här ordningen: Lyn, Molde, Southampton, Lyn (lån), Millwall (lån), Lyn, Bournemouth och sist men inte minst... Örgryte IS! Wikipedia är ju öppen för vem som helst att uppdatera om man anser sig ha vettig kunskap i ämnet och min gissning är att någon bara har gjort en kvalificerad gissning om att Jo kommer att skriva på för ÖIS säsongen 2009. Men, jag blir inte förvånad om den här personen gissar rätt om vi säger så.


Nu kan läsa GPs korta notis om Jo här: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=500172

Läs lite Wikipediainfo om Jo Tessem här: http://en.wikipedia.org/wiki/Jo_Tessem

1 kommentarer:

perna sa...

horibelt

Skicka en kommentar