Förväntansfull

måndag 8 juni 2009

Känslan för Sveriges landslag börjar likna den känsla man har haft för årets upplaga av ÖIS hittills. Man hoppades ju på att killarna skulle kunna visa att de är bättre än vad resultaten visat sig bli ibörjan av seriespelet. ÖIS håller formen och fortsatte förlora och landslaget visar heller ingen större bedrift i sitt sammanhang. Gud vilken deprimerande fotbollsvår...

Vad gäller ÖIS så är jag fortsatt förväntansfull på hur det kommer att bli den här veckan. Janne Carlsson ville ju se sina nyförvärv i klubben redan när laget samlas den 10 Juni igen. Det är ju nu på onsdag och jag är tveksam till att alla tänkta nyförvärv har hunnit bestämma sig till dess men förhoppningvis så får vi se något nytt namn innan onsdagens träning.

Jag har inte bråttom att se ÖIS. Jag känner att jag inte är redo för att dra igång säsongen än. Jag behöver lite positiva vibbar från ÖIS-gården vad gäller skadeläget så att man känner att laget som Janne ställer på banan den 6:e Juli är det bästa tänkabara. Kommer det att räcka till? Ja, jag vet inte. Det känns bra tungt just nu och en handfull namnkunniga spelare känns inte som en given lösning. Det är ju på banan det avgörs och jag hoppas att de nya spelarena tillför energi och krigarmentalitet istället för att foga sig in i gruppen där nu självförtoendet är i botten. Förhoppningsvis så raderar den senaste veckans semester alla de negativa tankarna och ger spelarna nytt hopp om att vända det här. Det hade varit en ren seger att klara sig till kval i år. Bara det hade varit en sann bedrift med tanke på läget. Blir ÖIS höstens lag? Tja, kanske. Det är möjligtvis få som kommer att märka av ÖIS ev. framfart i botten av tabellen men visst hoppas jag att ÖIS plockar de där viktiga poängen som behövs för att lyfta sig och klättra 3-4 placeringar innan säsongen 2009 stänger för gott.

Frågan är bara om man någonsin tidigare i sitt liv verkligen har längtat efter att få se ÖIS på kvalplats i Allsvenskan som nu? Det är nog första gången för min del iallafall.

Malta. Ja, sen var det ju Malta som Sverige möter här i Göteborg på onsdag. Är känslan den samma när man går till den som när vi ÖISare gick för att se ÖIS vs. Brommapojkarna i våras? Ja, nära nog. Den stora likheten mellan lagen är iallafall att båda saknar en viss Allbäck som kan hoppa in och knoppa in det där avgörande målet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar