Anklev presenteras på ÖIS hemsida

söndag 28 juni 2009

Ja, nu är det inte fråga om ännu ett "nyförvärv". Det är inte den typen av presentation. Det är KlubbTVs presentation av ÖIS spelartrupp. Den här gången är det alltså Björn Anklevs tur. Givetvis så måste jag länka till detta korta klipp i o m att Björn är den spelare som jag anser är en av ÖIS absolut viktigaste spelare just nu. Utan Björns inställning och krigarinstinkt så hade ÖIS kännts fruktansvärt lamt. Anklev gör allt som oftast heroiska insatser i det defensiva arbetet men är som alla vet också fruktansvärt kvick i det offensiva. Mer komplett spelare får man leta efter på den här nivån. Synd att ÖIS inte har fått vara mer "stabilt" och balanserat hittills i år för då hade vi nog fått sen en ännu större och bättre spelare än vad Anklev hittills har visat. Jag tror att Björn Anklev kan bli ännu bättre i och med att medspelarna blir bättre. Han springer kopiöst mycket och borde vara en dröm för en spelare som skall fördela spelet. Synd att ÖIS tränarstab har varit tvungen att använda Björn i backlinjen. Han gör det bra där också givetvis men jag tror att Björn visar sitt rätta jag på kanten eller i anfallet. Precis på dem platser han helst själv spelar.

Här har ni klippet! http://oistv.umtv.se/film/1155

0 kommentarer:

Skicka en kommentar