Beslut om "Monica" dröjer

måndag 23 februari 2009

Det hängde väl i luften att beslutet om Sylvain Legwinski skulle dröja. Enda anledningen till det är nog för att alla de parter som skall bedöma Sylvains form inte är överrens gissar jag. Det handlar ju säkert om ersättningen, vilken form av kontrakt man skall erbjuda samt hans minst sagt tveksamma form. Viss hänsyn till hans ålder bör man nog också ta gissar jag. Vad får ÖIS ut av honom om ett kontrakt erbjuds och skrivs på? Många riskfaktorer att tänka på.

Personligen så tror jag att dröjesmålet i beslutet faktiskt är till Sylvains fördel. Självklart ville han nog ha ett positivt besked redan idag, men med facit i hand så finns det ju en del frågetecken kring hans vara eller icke vara i ÖIS. Förhoppningsvis så blir det ett bra beslut för ÖIS i slutänden, och i första hand, oavsett vilket det nu än väntas bli på onsdag (senast enligt Dick Last).
Jag står fast vid min åsikt att Sylvain med största sannolikhet inte är rätt man för ÖIS i år men som sagt, dröjesmålet i beslutet beror säkert på att de inte har samma åsikt på ÖIS-gården. Iallfall inte alla...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar