J Södra vs. ÖIS 3-1

lördag 14 februari 2009

Efter som jag inte själv var på plats så kan jag inte uttala mig om ÖIS laginsats. Dessvärre kan jag ju som alla andra konstatera att ÖIS förlorar igen och med nära nog lika stora siffror som mot IFE. Oroande är att man antyder att man släpper in "onödigt enkla mål" mål i båda matcherna. Varför då? Var det inte så att man har tränat på just defensiven när man väl tränat fotboll mellan all styrka och kondition? Vad är det som gör att ett lag på 11 spelare inte kan få det att stämma? Det är inte mer än dryga 3 mån sedan säsongen i Superettan var över och har man då helt plötsligt glömt av hur man lirar boll?
Tja, jag hoppas verkligen på vinst nu på onsdag mot Västra Frölunda. Det borde väl ändå inte vara för mycket begärt? En träningsmatch är väl i o f s inte hela världen att förlora men jag tror inte att det håller i längden att inte vinna. Självklart så ger segrar gott självförtroende som också bäddar för mer avslappnat spel på plan sedan när det väl gäller. ÖIS måste ju ändå börja bygga en positiv trend i spelet innan man kan känna sig nöjd och förberedd.

Ja, jag kanske skall ta och lugna ner mig. Det är ju trots allt ett bra tag kvar och ett par svettiga träningar kvar för ÖIS A-trupp innan Allsvenskan blåses igång... och ja... kanske sitter det mer magi i Olle Nordins mustasch än vad vi någonsin kunde ana. Olle mår iallafall bra ikväll och det är alltid något och själv får man sitta och skämmas för att man klankade ner på hans tränarförmåga...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar