En blogg om något som intresserar?

torsdag 12 februari 2009

Hej!

Jag vet inte om detta är något som kommer att bestå. Tanken med en blogg har hela tiden varit spännande och i o m att jag har en förkärlek att skriva och tycka till om saker som engagerar mig. Så varför inte göra det på ett alldeles eget ställe.

Syftet med bloggen är att skriva om allt mellan himmel och gjord, men oftast med inriktning på fotboll. Sen är ju fotboll i sig ett rätt så brett ämne så jag tänkte ta och ringa in det ännu mer. Jag kommer först och främst skriva om klubben i mitt hjärta, Örgryte IS.

Bara för att vara på säkra sidan så tänkte jag strö några brasklappar. Det jag kommer att skriva om är högst personliga tankar kring det jag hör folk säga och det jag läser i tidningar, böcker eller på webben. Det är ingen expertis alltså. Om mina åsikter är vettiga eller rent av korkade är upp till dig som läsare att avgöra. Jag respekterar fullt ut att man ser saker i livet olika och därmed också har olika åsikter och uppfattningar. Det är lika naturligt som livet självt.

Så varför namnet Röd & Blå? Ja, det är färgerna på ÖIS klubbmärke. För oss som mer eller mindre är uppväxta med ÖIS så är de här färgerna lika självklart som livet självt och lika livsviktiga som allt annat livsuppehållande. Eller? Ja, skall sanningen fram så har jag väl alltid varit ÖISare men frågan är om det inte har blivit mer extremt med åren. När jag var yngre så spelade jag själv en hel del fotboll och det blev aldrig så att man direkt gick på varje match och man valde helt enkelt att göra annat. Fast ÖISare var jag hela tiden och följde med hur det gick för laget o s v. Men så hände det. Året var 2002 och jag fick en packe med lösbiljetter på sittplats på Gamla Ullevi av en god vän som på den tiden jobbade med lotteriet på ÖIS hemmamatcher och därmed fick lite biljetter att dela ut till sina vänner i sin tur. Det året är väl ett ganska så magiskt år i ÖIS historia på många sätt... Skall inte gå in på det i detalj men det var iallafall året då ÖIS under sommaruppehållet fick 2 brassar till laget som verkligen har satt sitt avtryck i ÖIS-historien. Afonso Alves och Paulinho Guara. Säga vad man vill men den som inte blev hänförd över den fotbollen som spelades i ÖIS den hösten (och även året efter) måste ha varit blind. Det var efter detta som jag bestämde mig för att försöka gå på alla matcher jag bara kunde även efter den säsongen då mina fribiljetter tog slut. Jag köpte säsongskort inför 2003 och har gjort så sen dess. Man vill ju inte missa en match och det skall vara enkelt att gå på fotboll! Sen skall jag villigt erkänna att jag inte har sett varenda match på hemmaplan sen dess, men jag har sett de flesta. Jag åker dock sällan på bortamatcher tyvärr. Åker bara på de som ligger i närheten av praktiska själ oftast. Ibland ligger ju matcherna mitt i veckan också och det är svårt att lösa med jobb o s v. Så helt fanatisk är jag väl inte men ändå. Jag följer ÖIS i det mesta.

Att starta en blogg i ämnet ÖIS är jag knappast ensam om. Det vet jag. Målet är dock att skapa en bra sida där jag för min egen skull länkar till nyheter om laget samt där jag tycker och tänker om spelare, matcher... ja, det mesta kring Örgryte IS fotbollssektion.

Kommer folk att läsa? Tja, vem vet... Internet översållas av meningslös fakta och bloggar så jag har inte några som helst förväntningar på den här. Den som lever får se...

Väl mött och "happy reading".

0 kommentarer:

Skicka en kommentar