Vilken miss ÖIS...

söndag 15 februari 2009

Vi minns väl alla vänsterbacken Robert Bärkroth? Jag tror han kom till ÖIS efter Västra Frölundas degradering 2000 om jag inte minns fel (någon får gärna rätta mig om jag har fel) och var med under glansåren 2002-2003 då ÖIS hade Afonso och Paulinho på topp och livet var fröjderfullt med segrar mot bl a IFK Göteborg m fl. Hans son, Niclas Bärkroth, har visat att han är bättre än far sin minsann. Redan stoff för Feyenoord i Holland som han ratat till förmån för IFK (stackars pöjk). Tidningar skriver om att det kanske bli hans genombrottsår i Allsvenskan kommande säsong. Endast 17 år gammal.
Men... det jag vill komma till. Innan Niclas skrev på för IFK så fanns även ÖIS med i bilden om jag inte har blivit helt fel underättad. Anledningen till att det inte blev ÖIS sägs vara ÖIS skrala ekonomi vid tillfället då pappa Bärkroth var i kontakt med klubben (2 år sedan?). Tänk vad otur egentligen... eller säger man dålig time:ing? Ja, skit i vilket. Men tänk er att ha en talang som Niclas i laget? Att han aldrig skrev på för ÖIS, p g a ekonomiskt missär och organisatorisk oreda, får väl ändå ses som en miss...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar