MFF vs. ÖIS 1-2

lördag 21 februari 2009

ÖIS fixade sin 2:a raka seger under lördagen. Trevligt måste jag säga. Även om det inte var det vassaste MFF-uppställningen så var det trots allt MFF... allsvenskt motstånd som jag så gärna eftertraktade innan man kan bedöma ÖIS form. Ja, och säger den här matchen något mer nu då? Nja, svårt att säga. Försäsong är alltid försäsong. En sak är dock säker. Pavel Zavadil kommer bli en av våra viktigaste spelare i år vad gäller fortsatt kontrakt i sveriges högsta serie. Hans frisparkar och hörnor kommer att ge oss chanser men bara vetskapen att han finns på banan kommer inge respekt hos motståndarna.

Analys och beskrivning av matchen hittar ni på www.ois.se och jag tänker inte nämna så mycket mer om den i o m att jag själv inte var där.

Sylvain Legwinski åker hem imorgon och på måndag skall ÖIS bestämma sig hur man skall göra med fransmannen. Frågan är om han har lyckats övertyga Janne & Co om att han är rätt man för ÖIS mittfält. Personligen så blir jag mer och mer osäker ju mer jag läser om allt positivt folk har att säga om honom runt om på forum. Janne uttrycker ju också ett gillande till Legwinski... Svårt som sagt men jag måste dock stå fast vid mitt beslut. Jag tror inte Legwinski blir en spelare för ÖIS 2009 (detta kan jag får äta upp redan på måndag...). Blir han ändå en spelare i ÖIS inför kommande säsong så måste det vara för att alternativen inte är så många. För alternativ till Sylvain måste det trots allt finnas? Eller?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar