"En pusselbit i kakan"

onsdag 18 februari 2009

Dennis Jonssons djupa tolkning av vad hans egen roll i laget är i intervjun på ÖIS.se får börja denna dag här på bloggen. Han menar förmodligen att han inte ser sig för mer än någon annan i ÖIS och att han jobbar för lag. Gött att höra!

Dagens match är mot Västra Frölunda på ÖIS-gården. Det skall bli spännande att se spelare som Sylvain Legwinski och alla de andra nya eller nygamla spelarna. För egen del så kommer jag att befinna mig där från avspark och framåt. Är spelet inget att ha tänker jag inte stanna kvar till slutsignalen utan är mest där för att få min en bild av var laget står och skaffa mig en egen uppfattning om just det. Personligen så har jag inga större förhoppningar om dagens match. Frölunda har bjudit på kvalificerat motstånd under försäsongsmatcher tidigare år och man gör nog fel i om tror att dagens match är enkel, eller på något sätt är lättare än de förra. Jag tror att Frölunda ser just de här matcherna som ren bonus och kommer matcha så bra de bara kan för att vinna det hela. Bättre motstånd kommer de inte att stöta på på hela säsongen sen. Underskattning kan bli ÖIS fall, även idag.

Precis som alla hoppas så hoppas ju även jag på seger idag. Tror inte att det är hela världen om det skulle bli en förlust igen men det hade suttit på sin plats med en storslam idag. Det finns gott om förutsättningar. Hemmaplan och en relativt stor publik på sidlinjen? Ja, jag hoppas att det orkar komma lite folk ut till ÖIS-gården så att våra spelare känner att vi finns med dem även nu under försäsongen. Lite tillrop och applåder får nog det mesta av permafrosten i knäskålarna att lossna på spelarna.

Glöm inte värmeställ, handskar och mössa idag. Även om det är ljummet i övriga Göteborg så verkar det nästan alltid som om snålblåst, kyla och råväder hittar ner till planen på ÖIS-gården i försäsongstider!

ÖIS vs. Västra Frölunda. Avspark kl. 18:00 på ÖIS-gården. Laguppställning kan ni se här: http://www.ois.se/default.aspx?sID=3&tID=3&oID=3666

2 kommentarer:

Anonym sa...

Utmärkt blogg detta, utav de nystartade ÖIS bloggarna tycker jag du har hittat den bästa vinklingen och det bästa språket. Jag skulle dock gärna slippa den babyljusblå bakgrunden, påminner mig om när vi drog in samma färg bakom ÖIS.Online för en massa år sedan nu :)

Tack för mig, fortsätt prestera och jag läser!

/John

Mikael sa...

Tack John!

Det värmer! Vad gäller färgen så skall jag så fort jag får tid fixa ett mer "ÖISigt" tema på bloggen. Tillsvidare kommer nog den ljusa blå, även kallad babyblå, leva vidare. Testade lite mörkare men det blev så väldigt mörkt då... ;) Tack för konstruktiv ris och ros!

Skicka en kommentar