Gunnilse vs. ÖIS 2-0

söndag 26 april 2009

Ja, undertecknad kunde inte se den här matchen och skall därför inte göra någon matchanalys. Jag kan bara säga att ÖIS är, precis som jag skrev här i tidigare inlägget, helt under isen nu. Inte ens ett mål mot ett division 2 lag... Jag säger inte att det är lättare bara för att man möter lag från de lägre serierna i cupsammanhang, men ändå. Borde det inte vara skillnad mellan Allsvenskan och division 2? Kanske gjorde Gunnilse jordens match idag? Kanske åt de upp ett förvånat och chockat ÖIS? Jag är dock ytterst tveksam. Jag tror att Gunnilse skall tacka sin lyckliga stjärna att de möter Allsvenskans, just nu, sämsta lag.

Som ÖISare kan jag bara säga att det är mycket olyckligt att inte ÖIS äns kan lyckas att tagga till för en sådan här match. Cupen är i många svenska ögon sett inte lika viktigt som Allsvenskan och det tycker jag är rätt konstigt. Det är en chans att få spela i Europa. Det är en chans att få lite extra pengar till klubben om det går bra. Detta är ÖIS inte ensamma om att tycka och det är inte det som jag kritiserar klubben för nu heller. Jag är bara missnöjd med att man inte mentalt kan samla sig såpass att man kan bevisa för sina supportrar, och inte minst för sig själva, att man ändå är bättre än ett division 2 lag med tanke på hur situationen ser ut i Allsvenskan.

Gunnilse vs. ÖIS 2-0... egentligen behövde jag bara ha skrivit det i mitt inlägg. Alla andra ord är överflödiga.

Ah... förlåt. Jag glömde ju kommentera valet av bild här i inlägget. Nej, den är ju inte tagen från dagens match utan är väl mer en illustration av hur man känner sig som ÖISare i nuläget.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"äns"?

Mikael sa...

"Inte äns ett stavfel..." Tack för rättelsen. Jag fixar.

Mvh
Mikael

Anonym sa...

Känns som det är dags att plocka upp lite unga hungriga killar från tipselit. Om inte jag missminner mig så slog de Gunnilses B-lag klart förra året i Reserv Elit. Dessutom tog de en meriterande seger i U-21 mot Trollhättan där man ställde upp med ett rent u-lag. 2 inledande vinster mot Elfsborg och Blåvitt i JuniorAllsvenskan imponerar också. Jag vet att steget är stort men att det krävs en väckarklocka för de mer meriterade gubbarna och de unga skulle säkert klara sig fint på ungdomlig entusiasm. 2-3 killar från Tipselit nästa match, tack.
Det kan ju iallafall inte bli sämre efter 5 raka förluster!

Skicka en kommentar