Jag ångrar mig och ber om ursäkt

tisdag 12 maj 2009

Ja, va f-n... Jag har ångrat mig. För visst får man ångra sig om man tycker att man har haft fel? Jag är långt ifrån en expert och måste få möjlighet att rätta till mina misstag. Kanske skulle någon domare i Allsvenskan förlja mitt exempel...

Skämt å sido. Efter förra förlusten så sa jag att det enda jag kunde se som en lösning var att sparka Janne Carlsson och ersätta honom med någon som kan träna laget mot Allsvensk standard. Bara för att börja med en förändring någonstans. Visst, Janne har huvudansvaret, men jag inser ju att det inte är en lätt potatis att få ÖIS att spela bländande fotboll med tanke på den smala trupp han har till förfogande och alla de skador på nyckelspelare som har radat upp sig.
Jag var orättvis i min bedömning av Janne och nu när jag har sett bilder och även läst om Jannes ständiga förändringar i ÖIS laguppställning så förstår jag ju att han gör det för att det är nödvändigt. Han gör precis som en coach skall göra. Han försöker tänka kreativt och se lösningar på ÖIS måltorka och bristande egna spel. Han flyttar upp Leinar på topp bl a i förra matchen och får därmed ÖIS längre upp i banan. Det som t o m jag har efterfrågat här på bloggen att så måste ske. Janne gör det bra utifrån de förutsättningar han har. Jag får passa på att be Janne Carlsson om ursäkt. Det är inte upp till mig att bedöma Jannes förmåga i nuläget utan det är upp till klubben att värdera hur det allmäna läget ser ut och se om Janne är en del i den negativa trenden. Klubblednigen sitter närmare både tränare och spelare för att göra en bättre helhetsbedömning än vad jag och andra kan göra som bara är åskådare.

Vi skall givetvis inte sluta ha åsikter om hur klubben sköts, hur tränarna sköter sitt jobb eller vilka spelare vi helst ser spela i rödblått. Vi supportrar har rätt att ställa krav på den klubb vi bryr oss om så mycket. Vi skall uttrycka vår åsikt. Men, det skadar inte att tänka en extra gång innan man väljer att ta till orda.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar