RFK tar på sig vandaliseringe av ÖIS-gården

onsdag 20 maj 2009

Nyheten är rätt så gammal och först tyckte jag den var så tråkig att jag inte ens tyckte att den var värd att kommentera. Men imorse ångrade jag mig och jag kände att jag måste kommentera det här i o m att den här bloggen handlar om ÖIS och det som händer runt omkring klubben. Det som hände på ÖIS-gården var ju trots allt en ganska så ovanlig händelse och borde ju vara perfekt blogg-stoff(?).

RFK (Red Fans Klan), som är ÖIS C-supportrar, tog igår på sig ansvaret för vandaliseringen av ÖIS-gården genom följande text som publicerades på deras blogg:

"Efter händelsen igår på ÖIS gården har vi valt att tillfälligt öppna sidan för alla. Vi vill bara göra klart för alla att vi står bakom våra medlemmar och det kommer vi alltid göra. Vi vill också göra klart att vi kommer fortsätta handla i olika former tills vi får som vi vill. Vi tänker inte sitta och titta på medans folk för ÖIS i graven. Vi hoppas en vändning kommer snart så vi slipper liknande händelser i framtiden, men tro mig vi är berädda att gå mycket längre om så krävs."

Det enda jag kan konstatera är att RFK är som en cancer för ÖIS. Det är alltså något man inte vill ha kopplat till klubbens namn och något man måste kämpa emot för att få bort ur bilden. RFK anser sig vilja ÖIS väl och få in klubben på en annan, framgångsrik, linje i o m sitt handlande (man undrar ju ärligt talat hur de tänker då?). Det stämmer naturligtivis inte. Man behandlar inte en klubb på det viset som de gör om man innerst inne älskar den. De rödblå färgerna i ÖIS och det vackra klubbmärket är ingenting värt utan sitt innehåll, d v s sina supportrar och de som driver föreningen. RFK har ingen tradition och man ställer sig till skaran som vill vara utanför den traditionella supporterfamiljen och samtidigt anser sig ha rätten att styra över dem som driver ÖIS som förening genom regelrätta hot (läs sista meningen i deras text här ovan). ÖIS och dess supportrar kommer aldrig att ge efter för sånt.

RFK, PCB, DDT eller GHB. Jag bryr mig inte om vad man kallar sig. Jag blir riktigt förbannad när en pytteliten klick med obegåvade människor anser sig ha rätten att pissa på vårt kära ÖIS som ligger alla oss andra så varmt om hjärtat. Det är nu ordet civilkurage kommer till sin spets och jag hoppas att alla ÖISare vågar stå upp mot sån här skit i fortsättningen. Det finns inga andra alternativ. ÖIS är så mycket större än en handfull småligister och det är så skönt att se att så många många ÖISare kommenterar och visar sin ilska över vad RFK-medlemmarna gjorde med ÖIS-gården.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar