Korten på bordet

onsdag 6 maj 2009

Jag skulle, efter det att Dicken och Ulrika på ÖIS-gården har kollat igenom beslutet från SvFF och att Bengan inte får spela, att vi supportrar får alla korten på bordet.

Vad gick fel? Varför beslutade SvFF att inte låta Bengan få dispens? Även om vi inget kan göra så är det intressant att veta var ansvaret ligger i att ett i sådant här ologiskt beslut faktiskt tas i slutänden.

Det som gör att den frågan väcks hos mig är Ulrika Roséns lite undanflyende svar på frågan om beslutet idag (Saxat ur Aftonbladet.se):

– Vi fick avslag, mer än så vill jag inte säga just nu, säger Ulrika Rosén, verksamhetschef i Örgryte.

Det kan ju faktiskt vara så att hon inte hade läst hela beslutet och inte kunde kommentera det hela när journalisterna kontaktade henne. Men kan stressen och pressen på ÖIS-gården åter gjort att ledningen får se sig ansvariga för ännu ett administrativt slarvigt misstag av hög rang? Jag menar liknande det fallet med Nathan Coe i primären vilket förmodligen är en del i det högst otrevliga slutresultatet och att vi supportrar nu ifrågasätter David Stenman så mycket. Stenman får bära hundhuvudet för att ÖIS ledning strular med papprena och inte har kunskap om reglerna gällande utländska spelare och arbetstillstånd? Är vi åter där att ÖIS har missat något ang. Bengts spelarlicens eller vem han tillhör i nuläget eller är det så att SvFF faktiskt står som högst ansvariga för detta med en mycket märklig tolkning av reglerna kring spelare som står utan kontrakt som skall ansluta till lag mitt under brinnande säsong? Om det nu är det sistnämnda så blir jag mycket nyfiken på hur SvFFs officiella beslut löd ordagrant. Det luktar skunk om det hela oavsett. Något är fel eller någon har gjort fel.

Självklart behöver vi inte hänga någon för detta, för beslutet är ju redan taget och det är inget vi kan göra innan avspark i kvällens match. Vi har inte Bengan klar tills ikväll trots en möjlig snabb överklagan idag under dagen. Men jag är ändå intresserad av att veta vad det är som orsakar ännu ett bakslag för ÖIS när klubben som minst behöver det.

Personligen känner jag ett enormt antiklimax inför matchen. Den enda glädjen i detta mörker är att jag har lyckats få med mig 3 extra personer på de fribiljetter jag hämtade ut igår, som ÖIS delade ut till folk med årskort eller medlemskap i ÖIS/Balders Hage. Trevligt. Frågan är bara om jag lyckas få med mig de här personerna till Gamla Ullevi och ÖIS någonsin igen efter dagens match...

1 kommentarer:

perna sa...

Bengan spelklar, dispensen kom kl.17

Skicka en kommentar